Cel mai mare mister

~ ~
De ceva timp îmi pun o serie de întrebări în legătură cu dinozaurii și fiind pe acest tărâm al lumii preumane, simt Pământul ca un adăpost, nu o casă pentru om. Simt ființa umană distantă și ruptă de acest bulgăre de materie pe care își desfășoară scurta viață.

În lumea noastră, în normalitatea și simplitatea de zi cu zi nu cred că ne trece prin minte că în urmă cu mult timp a existat, nu o civilizație, ci un întreg ecosistem ce a încetat subit. Pe deasupra, în ”scurt” timp o civilizație și un alt ecosistem urmau să înceapă, mă refer evident la apariția lui Homo Sapiens (trecând prin diferitele stagii de dezvoltare) și la ecosistemul de azi. Iar ca o cireașă pe tort aș adăuga și Potopul, Marele Potop ca să înțelegeți la ce mă refer, eveniment ce e prezent în cultura tuturor marilor civilizații antice.

Aceste trei evenimente fundamentale fără de care cel mai probabil nu scriam acest blog, sau nu aveam un blog, sau mai bine zis nu existam, nu au găsit din punctul meu umil de vedere o explicație satisfăcătoare. Din păcate am omis lucruri ca giganti (ale căror rămășițe cică s-au descoperit pe undeva prin Rub` al Khali), Arca lui Noe care ar întări legenda Potopului (mergeți pe Muntele Ararat să o căutați), Atlantida (care culmea, s-a scufundat) și Turnul Babel (unul din subiectele mele preferate care arată măreția sau nimicnicia omului).

Cam seamănă

Sunt foarte curios cum vedeți voi misterele aduse acum în discuție și mai ales de ce credeți că a avut loc această imensă schimbare de la epoca dinozaurilor cu ecosistemul respectiv la epoca noastră cu ecosistemul actual.

2 comentarii:

MARIA spunea...

Eu cred ca evoluam . Ne construim lumea in forma de spirala , mai intai putin , iar apoi din ce in ce mai mult si mai frumos. Acum ne aflam in faza :putere in detrimentul uniunii. Este experienta pe care ne-am asumat-o , doar pentru a dovedi ca putem sa o depasim

Florin Cosma spunea...

Lumea e mai complexă și pentru a o înțelege trebuie să o privim obiectiv, lăsând la o parte credințe sau poate convingeri ce uletrior se pot dovedi eronate. În esență eu militez pentru știință și pentru cunoaștere, drumul spre cunoaștere mai exact.